Καλώς Ήρθατε


Σ΄ αυτή τη σελίδα θα βρείτε και το υλικό που δώσατε εσείς σχετικά με το περιοδικό.

Σας θυμίζω οτι υπάρχει και η σελίδα:
https://sites.google.com/site/2sten11emathetikoperiodiko/
όπου θα βρείτε υλικό για έμπνευση σχετικά με την θεματολογία / αρθρογραφία σας.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010

Μαθητής και Εκπαιδευτικός [Σιντορέλα Σινομάτη].

Καθήκον του εκπαιδευτικού δεν  είναι μόνο να προσφέρει τις γνώσεις σε χάπια ούτε να στρίβει μια βίδα στο μυαλό μας. Καθήκον του είναι να ανάψει μέσα μας τη φλόγα για μάθηση, ασφαλώς να μας διδάξει τα αναγκαία και τα βασικά, μα πάνω από όλα να μας καλλιεργήσει τις κριτικές ικανότητες, την φαντασία και την ευαισθησία. Το εκπαιδευτικό σύστημα τουλάχιστον το ελληνικό πρέπει να βασίζεται σε δύο άξονες στην λογική και στο όνειρο. Να μας καλλιεργεί το χώρο του πνεύματος και της ψυχής. Διότι εμείς τα ονειροπαρμένα. Ο νέος ο οποίος δεν ονειρεύεται δεν είναι ρεαλιστής. Ρεαλιστής είναι αυτός που αγωνίζεται να κάνει την πραγματικότητα καλύτερη από το όνειρο. Όμως σίγουρα για να ξέρει κανείς τί είναι καλύτερο, πρέπει να μπορεί να ονειρεύεται. Εδώ βρίσκεται το βαθύ τραύμα της σύγχρονης παιδείας και εκπαίδευσης: μας στερεί το όνειρο, έτσι δεν μπορούμε να ονειρευόμαστε με αποτέλεσμα μερικοί να καταφεύγουν στα ναρκωτικά αλλά και σε άλλες μεθόδους εξάρτησης. Μπροστά, μας υψώνεται ένας τοίχος άχρωμος χωρίς παράθυρα, χοντρός έτσι που να μην πέφτει εύκολα καμία πύλη εξόδου. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Πολλοί πιστεύουν, όπως και εγώ, πως λείπουν πολλά από την εκπαίδευση. Όντως λείπουν αλλά αυτό το οποίο λείπει περισσότερο είναι η ελευθερία. Ελεύθερη παιδεία σημαίνει, ελευθερία εννοώ, ελευθερία στο παιδί να μαθαίνει ότι θέλει, όπως θέλει και να το εκφράζει όπως θέλει. Ο δάσκαλος-καθηγητής πρέπει να είναι συνοδοιπόρος σ’ αυτή την προσπάθεια, συνεργάτης, συναθλητής. Το ζήτημα είναι ο καθηγητής να μην διδάσκει μόνο τα παιδία αλλά και να διδάσκεται απ’ αυτά πάντα σ’ ένα λογικό πλαίσιο. Να μην δημιουργεί παιδιά φρόνημα αλλά παιδιά με γενναίο φρόνημα. Πάντα αναρωτιόμουν γιατί μερικοί συμμαθητές μου είναι επαναστάτες. Τώρα όμως κατάλαβα ότι αυτοί αντιδρούν στην μηχανική αποστήθιση στην στεγνή και στην «επιδερμική» παιδεία. Απλά ζητούν την λύτρωση του καθηγητή από πλήθος διδακτικές δουλείες που αλλοιώνουν, στρεβλώνουν την διδακτική αποστολή του. Είμαστε αναγκασμένοι να καταπιούμε το ξερό υλικό που μας προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί? Υπάρχει άλλη λύση?
1.       Ο δρόμος του αύριο οδηγεί στην χώρα του ποτέ.
2.       Ο άνθρωπος που έχει μεγάλη πείρα θεωρεί τον χρόνο ως βοηθό του.
3.       Η αληθινή ελευθερία δεν είναι το δικαίωμα να κάνει κανείς ότι θέλει αλλά ότι έχει το δικαίωμα να κάνει.
4.       Η ουσία της παιδείας είναι ο έρωτας για ελευθερία. Διότι εκπαίδευση χωρίς ελευθερία μπορεί να υπάρξει.
5.       Η χειρότερη μορφή αδικίας είναι να φαίνεται κάποιος δίκαιος ενώ δεν είναι.
6.       Ας γίνει δικαιοσύνη κι ας χαθεί ο κόσμος.
7.       Δεν υπάρχει χρόνος, χωρίς κίνηση και μεταβολή.
8.       Όταν δεν υπάρχει δικαιοσύνη, η ανδρεία δεν ωφελεί γιατί αν όλοι γίνονταν δίκαιοι, δεν θα χρειαζόταν η ανδρεία.


Σιντορέλα Σινομάτη


Δεν υπάρχουν σχόλια: