Καλώς Ήρθατε


Σ΄ αυτή τη σελίδα θα βρείτε και το υλικό που δώσατε εσείς σχετικά με το περιοδικό.

Σας θυμίζω οτι υπάρχει και η σελίδα:
https://sites.google.com/site/2sten11emathetikoperiodiko/
όπου θα βρείτε υλικό για έμπνευση σχετικά με την θεματολογία / αρθρογραφία σας.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Κατά παραγγελία απαξίωση για τους Εκπαιδευτικούς.

Είναι υπεύθυνοι για τη χαμηλή ποιότητα διδασκαλίας. Είναι υπεύθυνοι για την παραπαιδεία, επειδή δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών και τους οδηγούν στα φροντιστήρια. Ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματά τους. Με δυο λόγια, φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για ό,τι κακό συμβαίνει σήμερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  Είναι οι Ελληνες εκπαιδευτικοί, όπως τους παρουσιάζει έρευνα της κοινής γνώμης, με πολλές αντιφατικές απαντήσεις, την οποία έκανε ιδιωτική εταιρεία, έπειτα από παραγγελία του υπουργείου Παιδείας και χρηματοδοτήθηκε από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ αναφέρει η Ελευθεροτυπία (21/3/2011).
Η έρευνα δόθηκε στη δημοσιότητα, όχι τυχαία, λίγες μέρες πριν ανακοινωθούν οι αλλαγές του υπουργείου Παιδείας για το Λύκειο και το κυρίαρχο στοιχείο σε αυτή είναι η απαξιωτική εικόνα που εμφανίζεται να έχουν οι γονείς για τους εκπαιδευτικούς.

Ενώ η έρευνα έγινε σε δείγμα 2.000 ατόμων με χρήση ερωτηματολογίου, τα συμπεράσματα για τους εκπαιδευτικούς βασίστηκαν σε ποιοτική έρευνα με τη μέθοδο ομαδικών συνεντεύξεων σε δείγμα 28 ατόμων. Ετσι, ενώ στα συμπεράσματα της ποιοτικής έρευνας οι γονείς απαντούν ότι:
* Το απολυτήριο του Λυκείου δεν πρέπει να αποτελεί κριτήριο εισαγωγής σε ΑΕΙ, καθώς εναπόκειται στην κρίση των καθηγητών, τους οποίους δεν εμπιστεύονται. Στη συνέντευξη με ερωτηματολόγιο, σε ποσοστό 42,6% απαντούν πως «ο βαθμός του απολυτηρίου πρέπει να είναι συνδεδεμένος με την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο», ενώ το 34,3% απαντά πως «η παραπαιδεία θα μειωθεί με ενισχυτική διδασκαλία», την οποία κάνουν οι καθηγητές που δεν εμπιστεύονται. Αντιφατικά συμπεράσματα.  

Ακόμη, από την ποιοτική έρευνα προκύπτει ότι:
* Καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών, σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια.
* Ακόμη και να μην υπήρχαν εξετάσεις στο σχολείο, οι γονείς θα έστελναν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, γιατί στο σχολείο δεν μαθαίνουν σωστά.
* Πρέπει να ανανεωθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με καθηγητές νεότερους σε ηλικία, οι οποίοι φαίνεται να έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές.
* Το επίπεδο της εκπαίδευσης του Λυκείου κρίνεται ανεπαρκές. Μαθητές και γονείς εμφανίζονται να εμπιστεύονται περισσότερο το φροντιστήριο από το σχολείο.

Οι μαθητές δηλώνουν πως πηγαίνουν φροντιστήριο εξαιτίας της πίεσης των γονιών τους να σπουδάσουν, επειδή η ποιότητα της διδασκαλίας είναι ανώτερη από ό,τι στο σχολείο και για να καλύψουν την ύλη.
Σε σχέση με τις επικείμενες αλλαγές στο Λύκειο, εντυπωσιακά υψηλά είναι τα ποσοστά των απαντήσεων για τα υποχρεωτικά μαθήματα στο νέο Λύκειο, ανάμεσα στα οποία είναι: τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά, η Ιστορία και η Πληροφορική.
Οι ερωτώμενοι απαντούν επίσης θετικά στη μείωση του αριθμού των μαθημάτων και στη μείωση της ύλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: