Καλώς Ήρθατε


Σ΄ αυτή τη σελίδα θα βρείτε και το υλικό που δώσατε εσείς σχετικά με το περιοδικό.

Σας θυμίζω οτι υπάρχει και η σελίδα:
https://sites.google.com/site/2sten11emathetikoperiodiko/
όπου θα βρείτε υλικό για έμπνευση σχετικά με την θεματολογία / αρθρογραφία σας.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Επιθετικότητα στο Σχολείο. Δήμητρα Ελευθεριώτη.


Τα φαινόμενα βίας και επιθετικότητας μεταξύ παιδιών στο χώρο του σχολείου παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια σημαντική αύξηση.
            Η συχνότητα με την οποία οι Έλληνες μαθητές διαπράττουν ή υφίστανται επιθετικές πράξεις είναι σχετικά μικρή αλλά με αυξητική τάση. Επιπλέον, τα ποσοστά των επιθετικών πράξεων που διαπράττουν οι μαθητές διαφέρουν από σχολείο σε σχολείο.
            Σημαντικό ρόλο, στις επιθετικές πράξεις, φαίνεται ότι παίζουν μεταξύ άλλων:
  • Το μέγεθος του σχολείου και ο αριθμός των συστεγαζόμενων σχολείων: όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο και όσο πιο πολλά είναι τα συστεγαζόμενα σχολεία τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων που εκδηλώνονται από τους μαθητές.
  • Ο φόρτος εργασίας των καθηγητών: Όσο μεγαλύτερο φόρτο εργασίας έχουν οι καθηγητές τόσο περισσότερες επιθετικές πράξεις εκδηλώνονται από τους μαθητές.
  • Οι σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικών με μαθητές και εκπαιδευτικών με γονείς:  Όσο καλύτερες είναι οι σχέσεις των παραπάνω τόσο λιγότερες επιθετικές πράξεις εκδηλώνονται στο σχολείο.
  • Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των μαθητών στα μαθήματα και ο μέσος χρόνος μελέτης των μαθημάτων του σχολείου: Όσο ψηλότερη βαθμολογία έχουν τα παιδιά στα μαθήματα και όσο περισσότερο χρόνο επενδύουν στο διάβασμα των μαθημάτων τόσο λιγότερες επιθετικές πράξεις εκδηλώνονται
  • Η αυτοεκτίμηση του μαθητή: Όσο καλύτερη εικόνα για τον εαυτό του έχει ο μαθητής τόσο λιγότερο αναμένεται ότι θα είναι αποδέκτης επιθετικών πράξεων.
  • Χρήση αλκοόλ, ουσιών και κάπνισμα: Όσο περισσότερο ο μαθητής καπνίζει ή κάνει χρήση (ελαφριών) ναρκωτικών και όσο περισσότερο αλκοόλ καταναλώνει τόσο περισσότερο εμπλέκεται σε επιθετικές πράξεις.
  • Τρόποι αντιμετώπισης προβλημάτων: Οι μαθητές που δηλώνουν ότι, όταν έχουν ένα πρόβλημα, είτε το αποφεύγουν είτε  αποφεύγουν να ζητήσουν από τους γονείς τους βοήθεια, για να το αντιμετωπίσουν, εκδηλώνουν περισσότερες επιθετικές πράξεις.
  • Η σημασία της θρησκείας για το μαθητή: Οι μαθητές που δηλώνουν ότι η θρησκεία παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή τους, γίνονται λιγότερο επιθετικοί.
  • Η αντίληψη του παιδιού ότι οι γονείς του τού προσφέρουν την αγάπη και τη φροντίδα που έχει ανάγκη και ότι οι γονείς του είναι δίκαιοι μαζί του συνδέεται με χαμηλότερη επιθετικότητα.
            Δήμητρα Ελευθεριώτη



Δεν υπάρχουν σχόλια: